Don't be like everybody else.. Be different, be you

Hur mkt du än försöker, hur mkt du än ändrar på så kommer de inte löna sig. De är inte coolt att vara som alla andra, att ha samma kläder och samma smak. Vara pinsmal som dom där snygga tjejerna är, sno kläder för att du inte hade tillräckligt med pengar till den där snygga tröjan. De är inte heller bra att du ska behöva må dåligt över att du aldrig kommer se bra ut, för de gör du redan. Utan allt de där 5 kg lagret med smink, eller med dom där snygga kläderna som gör att du ser smal ut. De är redan vacker som du är. Man ska aldrig lyssna på andras kränkningar eller gå efter vad dom tycker. Man ska göra de som känns bäst.

Man behöver inte förändras för att få bra vänner, man ska vara sig själv. För om man är som alla andra så kan du hamna i de där gänget som blir fulla om kvällarna och har sex med nån dom inte känner. Sen att man ångrar sig dan efter. Tro på er själva, våga. Tveka inte. De tjänar inget till att vara som alla andra, våga vara dig själv.

De här är något jag säger till er som varit som mig en gång i tiden. En sån person som blev mobbad för att man såg annorlunda ut, för att man inte vågade testa nya saker. Tillslut mådde man så dåligt att man köpte nya kläder(nej jag snodde inte, utan jag fick pengar som födelsedags present), jag började sminka mig så att jag kunde se snygg ut, men huvudsaken är att jag har hittat min själv nu. Och de e jag glad över.

då 2010


Nu 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0