Kärlek - något som alla förtjänar

Jag har länge fått höra av mina vänner, släktingar och massa andra personer att man inte hittat den rätta. Eller att man har fått dissen pga av att man har glasögon eller är fet, pinnsmal eller inte ser fin ut. Då är de något som är fel. Vi lever i ett samhälle där alla förtjänar de, tjock som smal, stor som liten. Ingen lämnas utanför. Men ändå så får man höra de.. "Han/hon ville inte ha mig för att jag inte såg bra ut", "jag va för tjock och inte gillade rätt musik". Är de okej för er tycker ni?? Ni som går efter utseendet till exempel, tänker ni på personens insida?? De är inte många som gör de. Jag har själv suttit där och funderat efter varför ingen kunde acceptera mig för den jag va. De gör ont, riktigt ont. Att man i veckor har gillat den perfekta personen, den som va en diamant eller som va jätte schysst och lyssnade, och att man tillslut får beskedet "de funkar inte", de är hemskt. Säg inte att en person är ful eller att dom e nördar eller något kränkande överhuvudtaget, för i slutändan så är de den personen som du dissade som blir till den här snygga personen som samlat allt mod och fått massvis med vänner och äntligen skaffat en partner. Medans du står där på pottkanten och ser dig själv i spegeln. "Varför blev de som de blev?" De kan man undra. Alla borde ha en chans. Gå inte efter vad dom andra tycker, tro inte att du kommer få ett dåligt rykte bara för att du är tillsammans med klassens pluggis. För de kommer du inte. Va istället stolt över den personen som vågade stå upp mot dom andra med den goda gärning du gjorde. Du har gjort någon lycklig och de ska man vara stolt över.
..
Tjejer:
Har ni nångång vågat gå ut utan att använda de där dyra sminket som man köper för att man vill se bra ut? Har ni nån gång velat träffa den där killen som inte har så många vänner men som har en vacker insida? Går ni efter vad andra tycker eller går ni efter egen åsikt? Tänk efter. Ni ska inte lyssna på vad dom andra säger, man ska gå efter sin egen vilja, och ni som går efter den, starkt jobbat! Ni får mig att bli stolt. Man behöver inte göra allt för att få skolans snyggaste killa att falla för en. Ju mer du kämpar ju mer går de till överdrift, men vad händer när du fått den här killen och de visar sig att han bara är ute efter en sak? Då finns de inte så mycket mer att säga. Man blir bara besviken. Lär känna killen och ta reda på vem han egentligen är. Ni förtjänar en bra schysst kille.
..
Killar:
Vill ni verkligen ha den här tjejen med 7 lager smink så att de gör så att hon ser ut som en uppstoppad docka? Eller hon med dom konstgjorda brösten som är ända uppe vid hakan? Har ni tänkte på hur den här utstötta tjejen kanske är på insidan? Skulle ni inte hellre vilja ha en tjej som finns där för dig, och som backar upp för dig när du har problem än den här tjejen som bara vill vara tillsammans med dig för att du är snygg och för att hon vill ha status. Skulle inte tro de, innerst inne vill ni ha en tjej som ni verkligen kan lita på i vått och tort, hon som du kan ligga och krama i sängen när du är helt slut efter dagen. Samma sak här, gå inte efter vad dina polare säger. Killar våga stå upp för era känslor! Våga prata med den där tjejen som e utstött och som du spanat in så länge. Tro mig ni skulle inte bli besvikna. Våga säga vad ni tycker.
..
Alla förtjänar äkta kärlek på ett eller annat sett. Våga göra de som du tycker känns rätt. Gå inte efter vad andra säger. Gå efter insidan och se hur personen är och gå inte på utsidan de första du gör. Kärlek kommer och går men jag tycker att alla förtjänar de!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0